Nyomtatás
Align T-Rex 600E

Align T-Rex 600E

Elektromos helikopterek

A helikopter az Align család legújabb tagja, a korábbi T-Rex 600ESP helikopter utódja. A ráncfellvarrás kissé erős kifejezés lenne a konstrukcióra, hiszen egy újratervezett gépről beszélünk. Méreteit tekintve a 600-as családhoz tartozik, de felépítése a 700-as kicsinyített változata, a rotorfej teljesen újra lett tervezve, ezeket a konstrukciókat a többi Align helikopteren eddig nem láthattuk.


RCHELICOPTER.HU logo
2011. június 22. 8:13
> Nyitólap

Align T-Rex 600E

Elektromos helikopterek

T-Rex 600
Hosszúság:1160 mm
Magasság:353 mm
Szélesség:210 mm
Főrotor átmérője:1347 mm
Rotorlapát hossza:600 mm
Farokrotor átmérője:260 mm
Motorfogaskerék:13T
Főfogaskerék:112T
Autorotációs fogaskerék:131T
Farokrotor fogaskerék:34T
Meghajtási arányok:1:8,61:3,85
Nettó tömeg:2350 g
Felszálló tömeg:kb. 3500 g

A helikopter az Align család legújabb tagja, a korábbi T-Rex 600ESP helikopter utódja. A ráncfellvarrás kissé erős kifejezés lenne a konstrukcióra, hiszen egy újratervezett gépről beszélünk. Méreteit tekintve a 600-as családhoz tartozik, de felépítése a 700-as kicsinyített változata, a rotorfej teljesen újra lett tervezve, ezeket a konstrukciókat a többi Align helikopteren eddig nem láthattuk.

A helikopter használtan még nem kapható, mert maga a modell is mindösszesen két hónapja jelent meg. Ezzel magyarázható, hogy Magyaroszágon szinte senki nem forgalmazza, a külföldi szállítók meg nem győzik kiszolgálni az élő megrendeléseket. Ezért - főleg a flybarless változatot - egyenlőre nehéz beszerezni, a megrendelés teljesítéséhez hosszabb idő kell.

Align T-Rex 600 EFL
Align T-Rex 600E flybarless változat

A helikopter egyenlőre két változatban rendelhető meg: flybaros és flybarless változatban. Az előbbi ára 900 dollár, míg az utóbbiért 1000 dollár körüli árat kérnek a külföldi shopok. Így a flybaros változat postaköltséggel és járulékos ÁFA és egyéb kiegészítésekkel körülbelül 240 ezer forintért, míg az új Align 3GX rendszerrel szállított változat 260 ezer forintért van Magyarországon. Igaz, ezért a pénzért szinte minden benne van a dobozokban, csak a szokásos kiegészítőkről és eszközökről kell gondoskodnunk. A kitek részét képezi minden szükséges fedélzeti elektronika, így nekünk csak a rádió adó-vevő párosról, az akkumulátorokról és a szerszámokról kell gondoskodni. A repüléshez két akkumulátoros 6S1P 2600-4500 mAh-s konfigurációk javasoltak.

A heli szerkezete az elődhöz képest teljesen új, a 700E-n bevált megoldásokat az új 600-asba is beépítették. A rotorfej azonban teljesen új tervezés. Mind a hilleres, mind az FBL változatnak új a megjelenése, letisztultabb, masszívabb, precízebb vonalvezetésű, mint az eddig meszokott szögletes vonalvezetés. Viszont az eddigi trendekkel ellentétben ismét visszatérünk a fekete színhez - már ami a rotorfejet illeti.

Személyes repülési tapasztalatok

Igazából komoly tapasztalatokról korai lenne beszámolni, inkább benyomásokról beszélhetnék. Az első néhány példány néhány napja érkezett meg Magyarországra. Nekem egy 600E FL Pro verzióval sikerült repülni. Az első benyomások nagyon pozitívak voltak, sokkal kevesebbet vártam a géptől. A gyári konfigurációhoz képest a flybarless system lett lecserélve - egy Mikado Mini-VBar-ra.

A gép a méretéhez képest, és úgy általában is nagyon jóindulató, stabil, gyorsan megszokató. A ciklikus vezérlésre azonnal és pontosan reagál, egy 500-ashoz képest keményebb vakarózás, gondolkodás nélkül. Pontatlanságnak, túlcsúszásnak semmi nyoma. Akár mérnöki pontosságal képes repülni.

A 700-ashoz képest sincs nagyságrendi különbség - mármint élményben. A konstrukció és a méret abszolút versenyképessé teszi a nagytestvérrel szemben. Az egyetlen markáns különbség autorotációban jelentkezik, ami betudható a tömeg/méret arányoknak - értelemszerűen a 700-as többet tud. Viszont egy átlagos repülésben, érzésre nem mutat hatalmas különbségeket, talán egy hangyányit jobban kell vezetni.

A szelet a nagytestvérhez képest is nagyon jól tolerálja, a gyári konfiguárcióban adott motor tökéletesen arányban áll a gép tudásával. Erőfigurákban nem fullad, egyáltalán nincs "izzadtságszaga".

A masszív felépítésnek, a megerősített oldallapoknak köszönhetően akár egy kisebb esést is képes alapvetően átvészelni, így ha nem esünk pánikba, akár gazdaaágosan javíthatónak is mondható a gép.

Az első összbenyomások alapján a 600E számomra egy "700E Economy", ugyanis 6S1P 3000mAh 20-30C × 2 konfigurációban repülhető, így az 500-as mellé különösebb beruházás nélkül hadrendbe állítható, a 700-assal ellentétben nem szükséges 10-20 akkumulátort pluszba beszerezni.

Tökéletes verseny- 3D, és gazdaságos gyakorlógép akár középhaladó pilóták számára is. Mérete szállíthatóvá teszi középkategóriás autóval is, és ami még fontosabb: míg a 700-assal 3-400 Ft egy start, a 600-assal 200 Ft alatt kihozható. Ennek köszönhetően a magyar pénztárácához mérten is fenntartható akár aktív repülés mellett is.

Ha nem tudunk vagy akarunk félévente 1-200 ezer forintot akkumulátorokra költeni a 600E a tökéletes választás.

A bemutató video
A doboz tartalmát - a flybarless változtatot így kell összeszerelni.