Nyomtatás
Thunder Tiger E820

Thunder Tiger E820

Lassan a TT is belép a 800-asok táborába

Már a tavalyi év közepén lehetett hallani arról, hogy a Thunder Tiger is dolgozik a saját 800-as méretű gépén, de aztán nagy volt a csend. Most új hírek jelentek meg a helikopterről, és végre többé-kevésbé végleges specifikációt is találunk, bár az ár még mindig nem ismert.


RCHELICOPTER.HU logo
2013. február 4. 19:59
> Nyitólap

Thunder Tiger E820

Lassan a TT is belép a 800-asok táborába

Már a tavalyi év közepén lehetett hallani arról, hogy a Thunder Tiger is dolgozik a saját 800-as méretű gépén, de aztán nagy volt a csend. Most új hírek jelentek meg a helikopterről, és végre többé-kevésbé végleges specifikációt is találunk, bár az ár még mindig nem ismert.

A helikopter döbbenetes, 813 mm hosszú lapátokkal rendelkezik, melyeket az Edge szállított a prototípushoz, a faroklégcsavar 115 mm-es lapátokkal lett szerelve. A konfiguráció 14 cellás, 2x7S 5000 mAh. 380 KV-s motor hajtja a 115T ferde fogazású főfogaskereket.

A teljes forgószárny átmérő a modellhelikopteren 1800 mm, a hossza 1490 mm. A teljes felszállótömeg 3700 gramm körül alakul. A prototípus erőforrása egy Scorpion 5035-380 motor, aminek csúcsteljesítménye 7kW.

A váz kétrészes, a teherviselő felső része keskenyebb, így a merevsége feltételezhetően jobb, mint a széles vázas gépeké. Az akkumulátorok helye a váz alsó részében van. Egyenlőre csak FBL változatról lehet tudni, amihez a Thunder Tiger stílusában készült: különállló swashdriver-rel. A fordulatszáma az áttételezési arány alapján 2000 RPM körül van. A farokkihajtás 8mm-es kardánnal van megoldva. Érdekes, hogy a TT a farokszervót továbbra is a gépen kívül, a farokcsövön látja jó helyen.

 

A hétvégén Nick Maxwell repült egy bemutatót a prototípusok egyikével, amelyről videó is készült. Ennek alapján látszik, hogy a méretei ellenére ebben a konfigurációban egy igen fürge és jól összerakott gépről beszélhetünk. És a várható érkezés? Egyenlőre csak annyi biztos, hogy 2013-ban.