RC HELICOPTERS FOR BEGINNERS, ADVANCED AND EXPERTS

Blog facebook Twitter Livestream.com YouTube
RC HELI PILOTS DO IT INVERTED
(H) for beginners (faq) heliport radar pilots funny contact us
Nyomtatható változat
2011. május 21. 20:07

RCM BL500L motor javítása

Csapágycsere otthon

Align RCM BL500L
RCM BL500L - a csíkos motor

A T-Rex 500-as csíkos motorja nem a legerősebb, de az egyik legtartósabb darab, amit az 500-ashoz vásárolni lehet. De ez sem örökéletű és eljön a pillanat, amikor a benne levő csapágyak elkezdenek búgni, majd egyre zajosabb lesz a motor. Mindez erős melegedéssel jár, és ha nem teszünk semmit, előbb-utóbb valami megszorul, és a szerencsés esetben a motor, szerencsétlen esetben az egész helikopter lesz a szenvedő alany.

De akkor most mi legyen? A motor monolitikus felépítése nem igazán a javíthatóságot hivatott mutatni. Ennek ellenére egy kis türelemmel és némi kézügyességgel a motor csapágyazható.

Az első dolgunk, hogy a motort szétbontjuk. Ennek az egyik módja, hogy a gyári furatokat kihasználva (amik a matrica alatt vannak) nyitjuk szét a motort. Ehhez célszerszámot kell készíteni. A második megoldás a fényezést garantáltan megsérti, de nem kell hozzá speciális célszerszám. Befoghatjuk a motort egy satuba, és a végét megfoghatjuk egy patent vagy csőfogóval, majd nyitóirányba elfordíthatjuk. Az alja egyszercsak engedni fog, és a motor kinyílik.

A felső csapággyal könnyű dolgunk van, az a T-Rex 450-es főtengely-csapágya, a külső oldal irányából egyszerűen ki kell kocogtatni vagy nyomni. A nehezebbik ügy az alsó csapágy. Ha a motor forgórészét lehúzzuk, látható, hogy a csapágy valahol az alsó burkolat és az állórész között van. Ez a csapágy a 684ZZ típusú, T-Rex 500 ESP faroktengely, vagy a farokkihajtás csapágya. Az állórész az alsó burkolatba bele van préselve, ezért azt a burkolat külső oldala felől a csapággyal együtt ki kell kocogtatni, vagy nyomni. Ezután az állórész belső részén keresztül a csapágy kinyomható, kiüthető az állórész foglalatából.

Align RCM BL500L állórésze
A motor állórésze középen a csapággyal

Összeszerelésnél ne felejtsük, hogy az egyes csapágyak külső oldalát csapágyragasztóval be kell kenni. Ilyen ragasztót a modellboltok nem igazán forgalmaznak, autósboltokban viszont bárhol lehet vásárolni. A összeszerelés hasonló módon történik, mint a szétszedés csak fordított sorrendben.

Amire vigyázni kell, hogy a motor palástjának a menete rendkívül vékony és sérülékeny. Ha nem egyenesen rakjuk vissza, könnyen elszállhat, és akkor az egész művelet hiábavaló volt. A biztonságosabb összeszerelés érdekében a szennyeződéseket, korábbi ragasztómaradékokat mindenhonnan távolítsuk el, kapargassuk le, hogy a felületek legyenek fémtiszták.

A palást összetekeréséhez először az összeillesztett burkolóelemeket nyitó irányba fordítsuk el egyszer, és csak utána forgassuk záróirányba. A menetet menetrögzítőzni kell. Ezután a motort beszerelhetjük a helikopterbe.

Az első pár startban figyeljük meg, hogy a motor nem kezdett-e kinyílni. Ehhez alul a kábelezést kell nézni: jegyezzük meg, hogy pontosan hogyan állnak a kivezetések, és ha azok elkezdenek elfordulni a motor elkezdett kinyílni. Ennek lehet az az oka, hogy a motorban valami szorul, illetve rendellenesen melegszik. Az első problémával lehet mit kezdeni, a második probléma arra utal, hogy a motornak már nemcsak a csapágyazásával volt gond, hanem meg is lett " src="/common/Photo.aspx?ID=7afa4d05-74f6-4d01-969f-d07a8882d2a2&rw=350&rh=350&rm=tofill" a P szorul.< cserére motor esetben az ebben Sajnos sütve?.>

Egy motorból így akár 800-1000 esetenként mégtöbb startot ki lehet hozni. Ezután viszont a mágnesezés gyengül el, így a csapágycserének már nem sok értelme marad.

A csapágyazást egyébként 3-400 startonként meg kell csinálni.

pgpetike

Hirdetések

Hirdetések

Facebook

  • Repairing
  • Setup
  • Maiden flighting
  • Consultation
  • Training via simulator
  • Demonstarion flighting
  • Banner and flag towing with helicopter
  • Photo and video making
  • Training flights

more information...

Phone: +36 30 235 8690
Monday-friday, 9:00 AM - 6:00 PM (CET)

Or with Skype out of working hours too when we are on-line:

Links

Partner sites - recommended links

©2010 rchelicopter.hu
Minden jog fenntartva - All rights reserved
data handling rules | legal declarations | publications | impressum