Manapság minden elektronikus eszközben találunk vibro funkciót. A modell rádióadók esetében sincs ez másképp, a kérdés csak a kategória! A Gtronics vállakozás különböző rádiókhoz fejleszt időzítő funkciót és vibrációs jelzés kitet, amely az előre beállított idő elteltével hanggal és rezgéssel jelzi a modellező számára a biztonságos leszállás idejének eljöttét.
|
Tibi barátomtól kaptam kölcsön ősszel egy szépséges T-Rex 700-as robbanómotoros helikoptert. Amennyire még belefért a hideg előtt repkedtem vele, de már akkor is hallatszott a hangján hogy meg-megcsúszik a kuplung és ez érződött a teljesítményén is. Aztán egyszercsak meg sem moccant a motor indításkor.
|
A töltés gyorsabb és biztonságosabb módja?
A cikk azért született, hogy megismertessen a LiPo akkumulátorok párhuzamos töltésével, és hogy megértsd miért olyan népszerű ez. Eldöntheted, hogy ki szeretnéd –e próbálni (most vagy később) ezt az akkutöltési módot. Azt is megtudod, hogy miért jobb már az elején beruházni egy nagyobb teljesítményű akkumulátor töltőbe annak ellenére, hogy kezdetben csak kis kapacitású LiPo akkumulátorokat használsz.
|
A nikkel-kadmium (NiCd) akkumulátorokkal ellentétben a lítium-polimer akkumulátorok környezetbarátok. Biztonsági okokból mégis a legjobb, ha a LiPo cellákat teljesen lemerítjük, mielőtt megszabadulnánk tőlük.
|
Talán a beérkezett email tömeg miatt kellene az RC LiPo akkukról beszélnem. Itt az ideje, hogy készítsek egy oldalt, amely segít megválaszolni a leggyakrabban feltett kérdéseket, és talán eloszlat majd néhány hiedelmet is.
|
Az akkumulátortöltő az egyik legfontosabb eszköz, amit be kell szerezned, ha elektromos modellekkel szeretnél foglalkozni. Ugyanakkor az akkumulátortöltőkhöz kapcsolódik a legtöbb félreértés, és ehhez értenek legkevésbé a modellezők. Inkább elfogadják azt, amit az eladó kínál nekik, mint hogy utána olvasnának egy kicsit.
|
Csapágycsere otthon
A T-Rex 500-as csíkos motorja nem a legerősebb, de az egyik legtartósabb darab, amit az 500-ashoz vásárolni lehet. De ez sem örökéletű és eljön a pillanat, amikor a benne levő csapágyak elkezdenek búgni, majd egyre zajosabb lesz a motor. Mindez erős melegedéssel jár, és ha nem teszünk semmit, előbb-utóbb valami megszorul, és a szerencsés esetben a motor, szerencsétlen esetben az egész helikopter lesz a szenvedő alany.
|
Törött kapcsoló cseréje
Van az úgy, hogy nem csak a helikopter, néha a rádió is törik. Számos oka lehet annak, hogy az értéknek számító eszköz sérül. Okozhatja az idő, mivel semmi nem tart örökké, de - mint esetemben - okozhatja egy rossz mozdulat, egy ballépés is. De ilyenkor sem kell pánikba esni, pár dollár és fél óra időráfordítással a kapcsoló cseréje könnyen megoldható akár házilag is.
|
elektromos és belsőégésű motoros helikopterek szakszerű javítása, beállítása, berepülése
Elindítottuk RC helikopterszervizünket. Az egészen kicsitől a legnagyobbakig, az egyszerű beállítástól a totálkáros helyreállításáig mindennel foglalkozunk. Ha nem szeretne azzal foglalkozni, hogy hogyan kell beállítani, miként kell megjavítani, keressen bennünket. Új a helikopter, még sosem repült? Hozza el hozzánk, átnézzük, beállítjuk, berepüljük.
|
Heli Light Control v1.0 - scale rc helicopter light control system
Az rchelicopter.hu csapata által fejlesztett Heli Light Control egység arra készült, hogy egyetlen jól programozott csatorna segítségével komplett fényvezérlést üzemeltethessünk a Scale repülőgépen vagy helikopteren. A beszerelés és beállítás némi műszaki felkészültséget igényel, de alapvető elektronikai ismeretekkel bárki képes elvégezni.
|
Futaba GY401, GAUI 210, GY400 - lépésről lépésre
A legelterjedtebb és egyben a legkönnyebben beállítható giroszkópokon van két kapcsoló és két potméter. Ezzel nagyjából ki is merült a beállítási lehetőség. De mégse olyan egyszerű ezeket sem felszerelni, sem beüzemelni. A legtöbben el is akadnak vele, vagy helytelenül végzik el, és ennek az eredménye egy tisztességes törés, vagy hosszas szenvedés, de a helikopter csak nem jó. Mivel a modellhelikopter tömege kicsi, az alkalmazott fordulatszám viszont magas, esélyünk sincs arra, hogy a helikopterben keletkező nyomatékváltozásokat saját magunk korrigáljuk, mint az 1:1-es helikopterek pilótái. Helyettünk ezt a giroszkóp végzi el.
|