RC HELICOPTERS FOR BEGINNERS, ADVANCED AND EXPERTS

Blog facebook Twitter Livestream.com YouTube
RC HELI PILOTS DO IT INVERTED
(H) for beginners (faq) heliport radar pilots funny contact us
Nyomtatható változat
2011. június 8. 7:52

Align T-Rex 250

T-Rex 250
Hosszúság: 430 mm
Magasság: 187 mm
Főrotor átmérője: 450/460 mm
Rotorlapát hossza: 200/205 mm
Farokrotor átmérője: 108 mm
Motorfogaskerék: 15T
Főfogaskerék: 120T
Farokrotor fogaskerék: 28T
Meghajtási arányok: 1:1:8:4,28
Nettó tömeg: 138 g
Felszálló tömeg: kb. 330 g

A T-Rex 250 az Align elektromos helikopterei közül a legkisebb. Ez a legkisebb 3D képes helikopterek egyike. A gép méreteihez képes meglehetősen stabil, meglepően jóindulatú a többi mikrohelikopterhez képest. Ideális gyakorlógép haladó pilótáknak, is nagyszerű szórakozást biztosít annak, aki tud vele repülni.

Bert Kammerer repülése a T-Rex 250-nel

A gép újonnan 65 ezer forint körül megvásárolható, combo felszereltséggel - természetesen giroszkóp, farokszervó, akkumulátorok és vevő nélkül. Létezik Super Combo változata is, ami tartalmazza a giroszkóp-farokszervó párosítást is, de annak az ára meglehetősen magas: 125 ezer forint körül van. Használtan, jó állapotú 250-est majdnem repülésre kész állapotban 60-80 ezer forintért vásárolhatunk.

Személyes repülési tapasztalatok

A T-Rex 250 nem játékszer még akkor sem, ha méretei miatt a legtöbben annak nézik. Mégcsak nem is kezdő gép, mert nagyon mozgékony, nem stabil, és szinte semmi toleranciát nem nyújt a tévesztésekkel szemben. "Nincs idő megijedni..." Ha a pilóta hibázott, javításra nincs idő, a gép máris összetört.

Mivel a gép meglehetősen kicsi, szó sem lehet messze repülésről, így igazából nem alkalmas a kezdeti tanulásra. Függeszkedni, lebegni, nyolcasozni és orientációt repülni nem ezzel a géppel kell megtanulni. 

Viszont tökéletes a flottába második gépnek. Egy olyan helikopter tud lenni, amit bárhova magával vihet az ember néhány kikapcsolódást jelentő startra. Sok helyet nem foglal, nem kell hozzá semmi, csak a rádió, az akkumulátorok, esetleg egy töltő. Szinte bárhol elővehető, bárhol repülhető. Alapvetően csendes, így használható lakott területek közelében is, nem kell attól tartani, hogy bárkit komolyabban zavarna.

A gyári műanyag rotorlapát nem sokat ér, igazából csak FAI repülésre alkalmas, talán még arra sem. Ugyanakkor a hozzá való Align szénszálas lapátok csodát művelnek a helikopterrel. Egyből képes rengeteg olyan figurára, amire a nagyobb társai is. Én például a tic-top alapjait ezzel a géppel sajátítottam el.

A szervizigénye minimális, ha nincs törés, akkor szinte nem is kell hozzányúlni. Konstrukciós hibája a V1-esnek több is van, aminek jó részét az SE változatban kijavították. Ilyen például a súlyozatlan farokrotor, ami miatt hajlamos beszitálni a farka, amit képtelenség a giroszkóp bármilyen beállításával kiküszöbölni.

A másik, hogy a felső mixerkarok a hillerkereten belül gyorsan kicsapágyasodnak, így a gép pontatlanná válik, a holtjáték megnő. Ez változóan tracking-es lapátokat és nagy pontatlanságot eredményez. Az SE változatban a karok szélesebb és porvédett csapágyazást kaptak.

Viszont az SE változatban is hajlamos a farokcső elfordulni vagy becsúszni, így azt beszerelés előtt érdemes felcsiszolni.

Align T-Rex 250
Hirdetések

Hirdetések

Facebook

  • Repairing
  • Setup
  • Maiden flighting
  • Consultation
  • Training via simulator
  • Demonstarion flighting
  • Banner and flag towing with helicopter
  • Photo and video making
  • Training flights

more information...

Phone: +36 30 235 8690
Monday-friday, 9:00 AM - 6:00 PM (CET)

Or with Skype out of working hours too when we are on-line:

Links

Partner sites - recommended links

©2010 rchelicopter.hu
Minden jog fenntartva - All rights reserved
data handling rules | legal declarations | publications | impressum