RC HELICOPTERS FOR BEGINNERS, ADVANCED AND EXPERTS

Blog facebook Twitter Livestream.com YouTube
RC HELI PILOTS DO IT INVERTED
(H) for beginners (faq) heliport radar pilots funny contact us
Nyomtatható változat
2011. január 14. 8:48

Align T-Rex 450

 

T-Rex 450
Hosszúság: 650 mm
Magasság: 230 mm
Főrotor átmérője: 700 mm
Rotorlapát hossza: 325 mm
Farokrotor átmérője: 150 mm
Motorfogaskerék: 12T / 13T
Főfogaskerék: 150T
Autorotációs fogaskerék: 106T
Farokrotor fogaskerék: 25T
Meghajtási arányok: 1:12,5:4,24 / 1:11,5:4,24
Nettó tömeg: 430 g
Felszálló tömeg: kb. 690-760g

A T-Rex 450-es a legelterjedtebb 3D helikopterek egyike. Nagy sikerének köszönhető, hogy számos jó minőségű illetve kevésbé minőségi másolata is elérhető (HK-450, CopterX, GL-450, KDS-450). A legtöbb mai pilóta ennek a gépnek a segítségével tanul meg repülni. Alapvetően egy jóindulatú, nem túl drága, könnyen szervizelhető gép.

Alan Szabo: Align T-Rex 450 Sport

A T-Rex 450-es az Align cég legrégebbi modellje. Az idők folyamán számos változata jelent meg. Az első generációs modellek, amik közül még most is repül néhány még hagyományos egy szervó/irány konfigurációban kerültek a pilótákhoz. A későbbi változatok mindegyike CCPM szervóelrendezéssel készült el. Az utolsó, 450 Pro változat megjelenéséig (ami önállló modellnek tekinthető) azonban lényegi változáson a gép nem ment keresztül.

Összeszerelve, használtan is nagyon jó állapotú gépeket lehet vásárolni 40-50 ezer forintért. Akár alig egy-két startos állapotban is hozzájuthatunk ezen az áron. Igaz, ezért az árért a helikopter sem giroszkópot, sem farokszervót nem tartalmaz, az esetek nagy többségében a ciklikus szervók is hagynak kívánnivalót. Nem szabad azonban összekeverni a gépet, a nagyon hasonló, de azért nem Align minőségű madarakkal, mint példul a HK-450 vagy a GL-450. Ezek az utángyártott gépek olcsóbban is elérhetők, de a minőségük, megbízhatóságuk néha meg sem közelíti az Align-tól elvárhatót.

Újonan a helikopter normális felszereltséggel 85 ezer forintért vásárolható meg, amely árban benne van a motor, a szabályzó, a rotorlapátok, és természetesen maga a helikopter. A helikopterhez szükséges még a giroszkóp-farokszervó páros, a három darab ciklikus szervó, természetesen rádió, vevő és akkumulátor.

Személyes repülési tapasztalatok

Ez volt az első - minőségi - helikopterem, amely valóban alkalmas a repülésre. A repülés alapjait a 450-essel sajátítottam el. Igazán jól kezelhető, könnyen szervizelhető modell, amely az alkatrészek árait tekintve sem horrorisztikus, így igazán alkalmas első helikopternek. Alkalmassága abból adódik, hogy már eléggé stabil, ugyanakkor kisebb-nagyobb törések esetén is gazdaságosan javítható. Mivel a gép műszakilag nagyon jó, így a kezdő pilótának nem kell a gép különböző zavaró jelenségeire figyelnie - ilyenek ugyanis nincsenek. A helikopter azt csinálja, amit a pilóta akar.

A rengeteg változatnak köszönhetően igazi konstrukciós hibái nincsenek, talán csak gyengébb megoldásokról lehetne beszélni. Az alkatrészek közül a farokrotor bordásszíja eléggé gyenge minőségű anyag, így könyen szakad. Abból érdemesebb az utángyártott változatokat (GL vagy HK) beépíteni, mert az eredeti bordásszíjat 100 start után cserélni kell, különben a levegőben is elszakadhat, ezzel a farokrotor leállását eredményezheti. Jobb esetben csak megnyúlik a szakadás előtt, emiatt a gép faroktartása kiszámíthatatlanná válik, így a pilótának még van esélye leszállni, de láttam már elrepülő bordásszíjat is.

A farokcsövet befogó kocka műanyag változata egy-két törést visel csak el. Ezt követően a belül levő határoló letörik, aminek következtében a farokcső hajlamos lesz becsúszni, így fellazítva a bordásszíjat. A befogó kocka műanyag menetei sem a többszöri törésnek kedveznek, nagyon gyorsan kikészülnek. Főleg kezdő pilóta esetén éppen ezért érdemes a fém változtatot beszerelni az helikopterbe, illetve a fém alkatrészekkel szerelt változatot megvásárolni a helikopterből.

Jason Krause: Align T-Rex 450 SE - némi karbantartással

Az eredeti 430L-es motor nem túl erős, de a repülés elsajátítására teljesen alkalmas. Agresszív 3D repüléshez mindenképpen az M-es motor vagy alternatív motor kell. A titok azonban a rotorlapátokban van. Az eredetileg a gép mellé adott lapátok majdhogynem alkalmatlanok a repülésre, talán az alapok elsajátítására használhatók. Érdemes minőségi karbon lapátokat vásárolni, ha már stabilan megy a repülés, de az alapok elsajátítását is érdemes inkább jobb lapátokkal (legalább Align üvegszálas, vagy utángyártott karbon) végezni, mert a gép teljesítményét a rossz lapátok nagyon lerontják. Valódi 3D repülésre azonban csak a minőségi rotorlapátok alkalmasak: Edge, Curtis Youngblood RADIX, Align Carbon. Ezek ára 9-12 ezer forint között mozog.

Align T-Rex 450 Sport

A gépnek egyébként nincs nagy karbantartási igénye. 100-150 startonként dumper-t kell cserélni, az üvegszálas kabin gyűrűi nagyjából 50 startot bírnak ki, a csapágyak 3-400 start után szorulnak cserére. Gömbfejeket és snapper-eket 2-300 startonként érdemes cserélni, különben nagyon kikopnak, amik rontják a pontosságot, végül szétesnek.

Align T-Rex 450
Hirdetések

Hirdetések

Facebook

  • Repairing
  • Setup
  • Maiden flighting
  • Consultation
  • Training via simulator
  • Demonstarion flighting
  • Banner and flag towing with helicopter
  • Photo and video making
  • Training flights

more information...

Phone: +36 30 235 8690
Monday-friday, 9:00 AM - 6:00 PM (CET)

Or with Skype out of working hours too when we are on-line:

Links

Partner sites - recommended links

©2010 rchelicopter.hu
Minden jog fenntartva - All rights reserved
data handling rules | legal declarations | publications | impressum